Trešdien, 9. septembrī, Aizkrauklē norisinājās Zemgales Plānošanas reģiona īstenotā Sohjoa Baltic projekta autonomā autobusa atklāšanas pasākums, kas pulcēja gan aizkraukliešus, gan tehnoloģiju entuziastus no citām Latvijas pilsētām.

Pasākums norisinājās Lāčplēša ielā pie Aizkraukles sporta halles, kur sanākušos uzrunāja Zemgales plānošanas reģiona attīstības padomes priekšsēdētāja vietnieks Dainis Vingris, Aizkraukles novada domes priekšsēdētājs Leons Līdums, satiksmes ministrs Tālis Linkaits un Sohjoa Baltic projekta vadītājs Raitis Madžulis. Pasākumu vadīja žurnālists un elektroauto cienītājs Ansis Bogustovs.

Pēc atklāšanas pasākuma svinīgajām uzrunām autobuss ar pirmajiem pasažieriem devās uz tā sākuma pieturvietu “Baznīca”, lai veiktu pirmos pasažieru pārvadājumus maršrutā no Sv.Terēzes no bērna Jēzus baznīcai līdz Aizkraukles Vēstures un mākslas muzejam.

Autobuss Aizkrauklē kursēs divas nedēļas - no 9. līdz 24. septembrim:

  1. septembrī no 14 līdz 18;
  2. septembrī no 10 līdz 18;
  3. septembrī no 10 līdz 18;
  4. septembrī no 10 līdz 18;
  5. septembrī no 10 līdz 18;
  6. septembrī nekursē;
  7. septembrī no 10 līdz 18;
  8. septembrī no 10 līdz 18;
  9. septembrī no 10 līdz 18;
  10. septembrī no 10 līdz 18;
  11. septembrī no 10 līdz 18;
  12. septembrī no 10 līdz 18;
  13. septembrī nekursē;
  14. septembrī no 10 līdz 18;
  15. septembrī no 10 līdz 18;
  16. septembrī no 10 līdz 18.

“Citi projekta partneri autonomā autobusa demonstrācijas īstenoja tikai vienā vietā, bet, tā kā mums svarīga ir līdzsvarota Zemgales reģiona attīstība, tad izvēlējāmies divas lokācijas - Pasta salu Jelgavā un “dzīvu” ielu Aizkrauklē. Atklājot pasākumu Aizkrauklē, bijām gandarīti gan par vietējās pašvaldības aktīvo līdzdarbību tā organizēšanā, gan par to, ka satiksmes ministrs atvēlēja laiku norises apmeklēšanai. Ceram, ka aizkrauklieši un pilsētas viesi izmantos iespēju iepazīties nākotnes tehnoloģijām, ko sniedz projekts,” stāsta projekta vadītājs Raitis Madžulis.

Autonomais autobuss brauc patstāvīgi - ar dažādiem sensoriem tas uztver apkārtējo vidi un zina, kad piebremzēt vai apstāties pilnībā, ja priekšā uzrodas šķērslis. Tomēr ikviens ir aicināts ievērot piesardzību, neradīt mākslīgus šķēršļus, neiet autobusam pa priekšu vai kā citādi traucēt transportlīdzekļa darbību tā kursēšanas laikā. Jāatzīmē, ka autobusā pastāvīgi atradīsies pavadonis, kurš nepieciešamības gadījumā varēs pārņemt tā vadību. Savukārt, atrodoties transportlīdzeklī, pasažieri aicināti izmantot drošības jostas un brauciena laikā piesprādzēties.

Tāpat, ievērojot šī brīža situāciju valstī, braucēji lūgti nepieciešamības gadījumā lietot sejas maskas un iespēju robežās autobusu izmantot cilvēkiem no vienas mājsaimniecības. Autobuss regulāri tiek arī dezinficēts.

Projekts “Baltijas jūras reģiona sadarbība pārejai uz videi draudzīgu autonomo (bezvadītāju) pirmās/pēdējās jūdzes sabiedrisko transportu” tiek īstenots no 2017. gada oktobra līdz 2020. gada septembrim, un tā kopējais budžets ir 3,8 miljoni eiro, no kā 2,8 miljonus EUR līdzfinansē INTERREG Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programma.

Šī publikācija ir sagatavota ar Eiropas Savienības finansiālo atbalstu. Par šīs publikācijas saturu pilnībā atbild Zemgales Plānošanas reģions, un tas nekādos apstākļos nav uzskatāms par Eiropas Savienības oficiālo nostāju.

www.interreg-baltic.eu / www.europa.eu

Informāciju sagatavoja:

Ilze Lujāne

Sabiedrisko attiecību speciāliste
ilze.lujane [at] zpr.gov.lv